Témata na konferenci

Jaká konkrétní témata na vás čekají? Podívejte se na přehled 19 z 22 bloků konference Sport Alive 2023. U každého bloku naleznete označení obsahu podle jeho zaměření. Přesný časový plán konference bude zveřejněn během září 2023.

Komerční efekty úspěšného klubového repositioningu

Fotbalový klub Venezia FC prochází jedním z nejzajímavějších a nejodvážnějších repositioningů v nedávné fotbalové historii. Klub spojil svou identitu s Benátkami a jeho dědictvím, které staví na reputací ve vztahu k umění, architektuře a inovacím.  Prezentace nových dresů Benátek, ne nepodobná představení módní kolekce, získala ohlas v celém fotbalovém světě. Změny však nebyly jen povrchní a dotkly se také fungování samotné organizace a její organizační struktury. Gianluca Santaniello, který má v klubu na starosti jeho byznysovou složku, popíše na konferenci praktické aspekty takové cesty z pohledu menšího italského klubu a samozřejmě také výsledky, které to přineslo.

TATO PREZENTACE JE V ANGLIČTINĚ.

Gianluca Santaniello

Gianluca Santaniello

Business Area Director
Venezia FC
Speaker

Využití potenciálu ženského sportu na praktických příkladech z fotbalu

Ženský fotbal je globálně nejvíce rostoucím sportem, který láme marketingové i byznysové rekordy s každou svou velkou akcí. Co stojí za tímto růstem a co mají udělat fotbalové svazy a kluby, aby tohoto boomu využily? Bettina Baer má rozsáhlé zkušenosti s konzultační prací pro velké evropské organizace a díky tomu představí na konferenci reálné příklady a recepty, které jsou inspirativní pro jakékoliv organizace, nejen ty fotbalové. Její projekty jsou vždy postaveny na důsledné práci s daty, proto se můžeme těšit na unikátní analytická data z trhu.

TATO PREZENTACE JE V ANGLIČTINĚ.

Bettina Baer

Bettina Baer

Lead Consultant
Two Circles
Speaker

V čem potřebuje sport tradiční média a jak se do nich dostat?

Média jsou nedílnou součástí sportovního ekosystému. Jejich role se však mění - dochází k velké fragmentaci a s rozvojem digitálu významně posilují nová média postavených na individuálních tvůrcích. Co to znamená pro sport? Jaké rady mají média pro sportovní organizace? Má se sport v něčem přizpůsobit? Navážeme na loňskou diskuzi šéfů velkých sportovních médií a tentokrát si na pódium pozveme mix zástupců televize, rozhlasu a printu – každý z nich tak nabídne trochu jiný pohled na současnou situaci a odhad budoucího vývoje.

Marek Kindernay

Marek Kindernay

Executive Director
O2 TV
Speaker
Lukáš Tomek

Lukáš Tomek

Šéfredaktor
Deník Sport + iSport.cz
Speaker
Ondřej Suchan

Ondřej Suchan

Šéfredaktor
Český rozhlas
Speaker
Filip Šuman

Filip Šuman

Moderátor

Umí sport mluvit jazykem byznysu?

Nedostatečná veřejná podpora sportu mu nedává jinou možnost než získat peníze z komerčních zdrojů. To však po sportovních organizacích vyžaduje úplně jiné přemýšlení. Co to znamená? Jaké jsou vlastně potřeby byznysu? A jaké nejčastější chyby dělají ti, kteří se snaží získat komerční peníze? Mimořádná diskuze tří velmi zajímavých lidí z různých stran sportovního byznysu.

Marek Tesař

Marek Tesař

Majitel
RAUL
Speaker
Anna Ziobroń

Anna Ziobroń

Sport Marketing and Sponsorship Director
ORLEN Unipetrol
Speaker
Petr Jonák

Petr Jonák

Corporate Affairs & Sustainability Director
Sazka
Speaker
Filip Šuman

Filip Šuman

Moderátor

Tvorba a monetizace sportovní komunity

Klasická média již nejsou jediným kanálem k oslovování sportovních fanoušků. Internet a sociální sítě umožňují schopným tvůrcům sportovního obsahu oslovovat fanoušky napřímo. Bomby k tyči a EisKing patří k těm nejúspěšnějším. Dva zkušení televizáci se spojili s parťáky a každý v jiném sportu rozvíjejí a především úspěšně monetizují své komunity, které přesáhli formát podcastu. Jaký je jejich byznys model? Jaká jsou úskalí jejich tvorby? A mohou se do toho pustit i sportovní organizace?

Števo Eisele

Števo Eisele

Majitel
EisKing
Speaker
Jakub Koreis

Jakub Koreis

Komentátor & tvůrce podcastu
Bomby k tyči
Speaker
Vilém Franěk

Vilém Franěk

Moderátor
Tomáš Janča

Tomáš Janča

Moderátor

Budoucnost českého sportu v ohrožení

Pokles pohybu, nárůst obezity u české mládeže a její upadající tělesná zdatnost mohou mít dalekosáhlé důsledky nejen pro sport, ale i národní zdravotnictví a státní rozpočet. A nezapomínejme, že méně sportujících dětí znamená i méně dospělých fanoušků. Sport jako ekosystém je v nebezpečí. Jaké jsou dnes vlastně bariéry sportování dětí? A jak docílit toho, aby byl sport a pohyb opět přirozenou součástí života dětí? Jak ukázat dětem cestu ke sportu? Velké téma přinese na pódium zajímavé panelisty, včetně šéfa globálního marketingu MOV, a současně také spoustu alarmujících dat.

Jiří Kejval

Jiří Kejval

Předseda
ČOV/MOV
Speaker
Michal Ježdík

Michal Ježdík

Sportovní ředitel
CZ.Basketball
Speaker
Tomáš Zatloukal

Tomáš Zatloukal

Ústřední školní inspektor
Česká školní inspekce
Speaker
Zdeněk Haník

Zdeněk Haník

Moderátor

Je esport fanouškovským sportem?

Esport je téma, které rozděluje. Tradiční sport má často tendenci jej přehlížet. Může ale esport nabídnout něco inspirativního? Jak esport pracuje s fanoušky, novými diváky a návštěvníky eventů? V čem je to stejné jako u tradičních sportů a v čem naopak využívá lépe příležitosti dnešní doby? I o tom promluví ve své prezentaci předseda České asociace esportu a člověk, který se u esportu v Česku pohybuje od jeho samých počátků.

Lukáš Pleskot

Lukáš Pleskot

Výkonný ředitel
PLAYzone
Speaker

Kvalitní brand experience jako cesta k nejvyšší návštěvnosti

Hokejová Sparta má už 6 let nejvyšší návštěvnost v extralize. A není to náhoda. HCS je inspirativní v jasně definovaném a komunikovaném brandu a současně totální orientaci na zábavu v hale. Jejich „SHOWTIME“ může konkurovat tomu z NHL. Přidejte k tomu ikonické projekty jako Sparta vzdává hold a máte recept na komerčně úspěšnou značku. Jak se Spartě daří komunikovat brand a doručovat brand experience? A kde je v tom místo pro komerční partnery? V této prezentaci vystoupí současně člen představenstva a marketingový ředitel klubu.

Jakub Hospůdka

Jakub Hospůdka

Marketingový ředitel
HC Sparta Praha
Speaker
Jakub Dlouhý

Jakub Dlouhý

Člen představenstva odpovědný za marketing a komunikaci
HC Sparta Praha
Speaker

Marketing sportovců: Jak na to?

Velká část největších českých sportovních úspěchů je spojena s individuálními sporty. Jak lze dnes marketingově a obchodně rozvíjet sportovce? Jak těžké je najít partnery pro české sportovce? Co tito partneři dnes od sportovců očekávají? A jak moc jsou v dnešní digitální době důležitá masová média a PR? V tomto panelu se sejdou zástupci tří zkušení profesionálové, kteří mají dlouholetou praxi s prací s nejlepšími českými sportovci.

Jan Koukal

Jan Koukal

Majitel
Sportegy
Speaker
Petr Hercík

Petr Hercík

Výkonný ředitel
SPORT INVEST Marketing
Speaker
Bibiana Navrátilová

Bibiana Navrátilová

Athletes Marketing Manager
Red Bull
Speaker
Tomáš Klečka

Tomáš Klečka

Moderátor

Ženský sport a ženy ve sportu – módní téma nebo růstová příležitost?

Další polarizující téma, které přináší diskuzi o roli žen v českém sportu a obecně budoucnosti ženského sportu. Je ženský hlas v českém sportu dostatečný? Proč se českému sportu vyplatí zapojovat více žen? A jsou pro investice do ženského sportu ekonomické důvody? V tomto panelu se sejdou tři bývalé reprezentantky v různých sportech, které dnes po kariéře pomáhají v různých rolích zkvalitňovat český sport.

Zuzana Svobodová

Zuzana Svobodová

Project Manager & Head of Sports Department
Český florbal
Speaker
Ilona Burgrová

Ilona Burgrová

Předsedkyně Komise rovných příležitostí
ČOV
Speaker
Daniela Nacházelová

Daniela Nacházelová

Zakládající členka
Czech Women in Sport
Speaker
Tereza Kubíčková

Tereza Kubíčková

Moderátor

Proč by sport měl řešit udržitelnost?

Udržitelnost je termín, kolem kterého panuje u nás spousta nepochopení. Je to přitom jednou z cest, jak získat komerční peníze, protože je to téma, které stále více akcentují komerční partneři. V posledních letech se však v zahraničí i v Česku objevují sportovní organizace, jenž stále začínají systematicky pracovat s udržitelností a zapracovávat ji do svých organizací a soutěží. Jaké jsou jejich zkušenosti? Jak začít s cestou udržitelnosti ve sportu? Prezentace zástupce sportovní federace, která se na tuto cestu dala, a konzultantky z velké poradenské společnosti, která se udržitelnosti věnuje.

Leona Lahoda

Leona Lahoda

Konzultantka
Deloitte
Speaker
Roman Urbář

Roman Urbář

Ředitel marketingu a medializace
Český florbal
Speaker

Jak se dostat z divize mezi 5 nejsledovanějších českých fotbalových klubů na Twitteru?

Je třeba na komunikační příležitost čekat, nebo si ji kdokoliv může vytvořit sám, třeba i divizní fotbalový klub? Fenomén českého Twitteru a dozajista nejzábavnější case study letošní konference. Proč se FC Rokycany rozhodly vloni spustit komunikaci na Twitteru? Jaká byla strategie? Jak náročná byla produkce? A jaké reálné přínosy to pro klub mělo? O tom všem promluví autor celého projektu, který je shodou okolností komentátor NHL.

Roman Jedlička

Roman Jedlička

FC Rokycany
Speaker

Nový stadion jako příležitost pro nastartování marketingu

Zbrusu nový stadion je nejen významná obchodní příležitost, ale i šance, jak udělat velký marketingový restart. FC Hradec Králové si k tomu pozval externí agenturu 2Score, se kterou na začátku zmapoval fanouškovské preferenci ve městě a okolí. Jakou si stanovili strategii? Jak chtějí oslovit fanoušky ve městě, kde doposud dominoval hokej? A proč je důležité reinvestovat marketingové příjmy zpět do marketingu? Śéf agentury ve stále ještě živé prezentaci i o tom, jaká může být role agentury a jak to nastavit, aby to celé fungovalo?

Svatopluk Smysl

Svatopluk Smysl

CEO
2Score
Speaker

Jak probudit fanoušky k nejvyšším návštěvám za posledních 23 let?

Žádný jiný český klub nebudí v poslední době takovou pozornost svou zvýšenou aktivitou na poli marketingu. Projekt stíhá projekt a Teplice se aktuálně těší největší průměrné návštěvnosti za posledních 23 let. Jaká je za tím celková vize? Jaké jsou limity práce marketingového týmu, který má méně než 2 pracovní úvazky? A jak se třeba dělá a komunikuje nová vizuální identita v době, kdy klub jde od porážky k porážce? Jaké to mělo byznysové efekty? Velké teplické změny pohledem jejich autora a člověka, který působí v klubu již 16 let.

Martin Kovařík

Martin Kovařík

Ředitel marketingu a komunikace
FK Teplice
Speaker

Jak inovace tradičního sportovního produktu přináší úspěch

Co dělá z RunCzech jednu z nejinovativnějších firem v běžeckém světě? To si ukážeme na příkladu projektu Battle of the Teams. RunCzech se rozhodli vnést do individuálního sportu týmovost a soutěživost, vytvořit zajímavý marketingový produkt, který propojuje běžce, diváky, media, partnery a zahrnuje i charitativní cíle. Výsledkem je Battle of the Teams, který se RunCzech rozhodl uvést navzdory pandemii v době, kdy se rušily prakticky všechny akce a proto se první ročník uskutečnil ve formátu pouze pro elitní atlety. Projekt zaznamenal velký úspěch a rozšířil se v dalších letech na všechny běžce, kteří nyní mohou přispět k vítězství svého týmu. Projekt přilákal pozornost televizních stanic, stal se platformou pro prezentaci partnerů a trvalou součástí serie RunCzech. Na konferenci se dozvíte, jak projekt konkrétně funguje, jaké jsou tajemství úspěchu a jak se individuální sport zatraktivnil pro samotné běžce, partnery, media i diváky.

Sašo Belovski

Sašo Belovski

Business Development Director
RunCzech
Speaker

Jak se dělá nové studio pro NFL na RTL, Red Bull a Livesport?

Virtuální realita a automatizace procesů tvorby v digitálním designu přináší nové možnosti nejen pro architekty a designéry, ale zároveň umožní režisérovi sportovního přenosu, moderátorovi talk show, nebo dramaturgovi nového magazínu testovat a měnit atmosféru nového studia ještě předtím, než se začne fyzicky realizovat. Na projektech pro Red Bull, RTL NFL a Livesport ukážeme jak vysoce efektivní a vizuálně atraktivní může být práce v digitálním prostředí XRT, které vzniklo ve studiu Veech x Veech a proměnilo vztah mezi tvůrčím týmem a klientem jako nikdy předtím.TATO PREZENTACE JE V ANGLIČTINĚ.
Alan Záruba

Alan Záruba

Chief Digital Content Officer
Livesport
Speaker
Stuart Veech

Stuart Veech

Partner a kreativní ředitel
Veech x Veech
Speaker
Nick Veech

Nick Veech

Vývojář
Veech x Veech
Speaker

Jak efektivně financovat sport v Česku?

Státní financování sportu je věčné téma, které rozděluje jak veřejnost, tak i politiky. Pozice sportu je ale jednoznačná - veřejných peněz jde do sportu méně než je třeba. Proč je ale důležitá veřejná podpora sportu na úrovni města a na úrovni státu? Jak by prostředky měly být rozdělovány? Je to možné dělat efektivně? Budeme mít zcela nový zákon o sportu? Jsou země, kterými se můžeme inspirovat? A v čem se musí posunout samotný sport? Velmi zajímavá diskuze lidí, kteří jsou na klíčových pozicích ovlivňující český sport.

Ondřej Šebek

Ondřej Šebek

Předseda
Národní sportovní agentura
Speaker
David Šimek

David Šimek

Starosta a poslanec (KDU-ČSL)
Město Svitavy a PSP ČR
Speaker
Karel Haas

Karel Haas

poslanec (ODS)
PSP ČR
Speaker

Exhibiční utkání jako nástroj marketingové komunikace

V období mezi sezónami se sportovní kluby snaží zaujmout fanoušky nejrůznějšími způsoby. V extraligovém Litvínově nabídli svým příznivcům již dvě sezóny po sobě jako největší letní tahák exhibiční utkání za účasti hvězdných jmen. A dvakrát vyprodali stadion. Jaká úskalí skýtá organizace takových exhibicí? Jak připravit působivý program a na co si dát pozor? A jak takovou událost využít v marketingové komunikaci klubu? Pod pokličku příprav vás nechá nahlédnout jeden z organizátorů s desetiletou praxí v marketingu tradičního, a přesto poněkud specifického hokejového klubu.

Jan Jindra

Jan Jindra

Marketing, sociální sítě a grafika
HC Verva Litvínov
Speaker

Netušené možnosti využití AI ve sportovním byznysu

Umělá inteligence. Slovní spojení, které kolem sebe v posledních měsících slyšíme téměř neustále. Zdá se, že tu s námi bude už navždy a bude ovlivňovat naše životy stále více. Začíná se intenzivně prosazovat i ve sportovním byznysu. Kdo bude schopen využít jejich možností, získá obrovskou konkurenční výhodu. Jak jste daleko ve vašem svazu, klubu, firmě, agentuře?  Fameplay Vás překvapí, jak rychle dokázali využít možností AI v praktických situacích, které řešíme téměř všichni. Prezentace, o které se bude po letošním Sport Alive mluvit.

Juraj Felix

Juraj Felix

CEO
Fameplay
Speaker
Lukáš Záhoř

Lukáš Záhoř

Šéfproducent
Fameplay
Speaker

Fotbalová kariéra po fotbalové kariéře

Jiří Kalemba

Jiří Kalemba

Moderátor

Marketing F1 a marketing v F1

Marketing F1 je často skloňovaný v souvislosti s ikonickým seriálem Drive To Survive. Jaké byly jeho skutečné efekty? Jak je vůbec nastaven marketing stáje F1? V čem má stáj autonomii a kde začíná role samotné F1? Jak velká část marketingu F1 a jednotlivých stájí je B2B a jak velký prostor je pro B2C aktivity? O tom všem a dalších aspektech marketingu F1 se budeme bavit v exkluzivním rozhovoru s marketingovým a komunikačním ředitelem Scuderia AlphaTauri Fabianem Wrabetzem.

Fabian Wrabetz

Fabian Wrabetz

Director Marketing & Communications
Scuderia AlphaTauri
Speaker
Jiří Kalemba

Jiří Kalemba

Moderátor

Proč dává ve sportu smysl investovat do boje proti klimatickým změnám?

Klimatická změna negativně ovlivňuje sportovce a sportovní akce na celém světě. Co přinese budoucnost? Lyžování bez sněhu, zaplavená fotbalová hřiště a přehřátá sportoviště? Jak klima ovlivňuje sportovní dění a výkony sportovců? Globální hráči vyzývají snížit emise skleníkových plynů na nulu. Jak se bude o nulu závodit ve sportu? Optikou ředitelky jedné z největších firemních nadací v republice se dozvíte, proč začalo české sázkové jedničce dávat smysl investovat do boje proti klimatickým změnám a jak mění fotbalová hřiště.

Lucia Štefánková

Lucia Štefánková

Ředitelka
Nadace Tipsport
Speaker

Partneři

Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!