Jaká konkrétní témata na vás čekají? Podívejte se na přehled všech 19 bloků konference Sport Alive 2022. U každého bloku naleznete označení obsahu podle jeho zaměření. Přesný časový plán konference bude zveřejněn během září 2022.
Strategie dlouhodobého komerčního růstu AC Sparta Praha: Aktivity, zkušenosti a výsledky
BudováníPrezentaceMěřeníProdej
Nejen v českém fotbale ale obecně v celém českém sportu zaznívá obligátní věta: „Když budeme vyhrávat, fanoušci přijdou“. Jak se Spartě daří dlouhodobě tento běžný narativ popírat? Jaké kroky byly učiněny, aby návštěvnost i další měřitelné parametry měly kontinuálně rostoucí trend bez ohledu na aktuální sportovní výkonost? O detailech strategie i konkrétních krocích, které stále vedou k naplňovaní dlouhodobých cílů klubu pohovoří Tomáš Křivda a Kamil Veselý, kteří měli a mají na starosti marketingovou komunikaci největšího fotbalového klubu v zemi déle než posledních 10 let.
Komerční potenciál hokejového klubu v digitálním světě
BudováníPrezentaceMěřeníProdej
Převezmete třetiligový hokejový klub ve městě, kde žije 20 tisíc lidí. Jaké budou vaše první kroky? Je možné provozovat v regionálním kontextu klub, který je orientovaný marketingově a zejména směrem do online světa? Proč je i na této úrovni důležitá placená reklama? A jak to lze celé prodávat partnerům? S jakými výsledky? Stále velmi živý příběh zajímavé přeměny HC Dukla Senica viděný jejím hlavním hybatelem.
Co může a má sport nabídnout svým potenciálním komerčním partnerům? Proč musí být vizibilita partnera v rovnováze s investicí do médií? Jak vypadá optimální contentová strategie sportovní organizace? Marketingové týmy klubů i organizací jsou malé, jaké kanály tedy řešit a jak optimalizovat, abychom se z toho nezbláznili a zároveň byli maximálně efektivní? Je méně někdy více? Dva pohledy na stejné téma - mediální agentura, která rozumí potřebám velkých značek a fotbalový klub, který se vydal na cestu inventarizace, měření a budování svých komerčních aktiv.
Ani nadvakrát odložené mistrovství Evropy v malém fotbalu nemohlo zastavit jeho slovenské pořadatele. Proč by mělo, když už měli za sebou fantastickou cestu rozvoje tohoto sportu na Slovensku. Ta začala jednou soutěží s 12 týmy v roce 2014 a prozatím vyvrcholila právě úspěšně zorganizovaným evropským šampionátem s velkým rozpočtem a slušnou mezinárodní sledovaností. Jaká byla a je jejich vize? Co stálo za tak dynamickým rozvojem? A čím se jim daří přesvědčovat komerční partnery, bez kterých by to nešlo?
Co musí sport udělat pro to, aby byl atraktivní pro komerční partnery? Proč je důležitá mít svůj sportovní produkt změřený a soustavně si sbírat zpětnou informace o fanoušcích? Co všechno lze z mediálních čísel a výzkumů vyčíst a jak s tím naložit? Oči otevírající prezentace plná čísel a konkrétních příkladů člověka, co rozumí tomu, co hledají komerční peníze a zároveň zná dokonale sport.
Tajemství dvakrát prodlouženého partnerství, které roste
BudováníPrezentaceProdej
Jak se regionální florbalový klub ocitne v situaci, kdy s ním vyroste jeden z mnoha menších partnerů do pozice opakovaného titulárního partnera? Co partnera zaujalo na tomto klubu a naopak co od tohoto spojení očekával? Jak správně nastavit chemii mezi oběma stranami? Příběh mimořádného partnerství, které již dávno není obyčejným sponzoringem.
Esports vs tradiční sporty: Dva různé světy nebo jeden a ten samý?
BudováníPrezentace
Esports je dramaticky rostoucí odvětví. Jak toto odvětví chápat? Mají se ho tradiční sporty bát, nebo naopak mají v tom vidět příležitost pro svůj růst? V čem se naopak mohou esports inspirovat a učit od etablovaných sportů? Panelová diskuze lidí, kteří se věnují esports, ale přišli do světa gamingu s velmi odlišným backgroundem.
Vybudovali během šesti let sportovní fenomén, lovebrand a naučili Čechy i Slováky sledovat MMA. Dnes to chtějí zopakovat v Německu a Anglii. Promotéři Ondřej Novotný a Pavol Neruda vám vysvětlí, proč je důležitý příběh a jak ho budovat, na čem stojí jejich úspěch a jak pracovat se sponzory.
Jak se proměnil či neproměnil český sport v uplynulé dekádě? A jaké nové výzvy čekají na sportovní organizace a soutěže? Patří budoucnost ženským týmovým sportům? A jak těžké je pro ženy se prosadit v domácím sportu? Tři zkušené manažerky ve vrcholných sportovních pozicích nabídnout svůj pohled na tuzemský sport a jeho budoucnost.
Je esport sport? Tak přesně to se v tomto příspěvku nedozvíte. Místom toho se můžete těšit inspiraci, jak přistoupit k partnerství značky s libovolnou organizací nebo týmem. Zajímavý příběh o tom, jak Kaufland jako zcela non-endemic brand vstoupil, možná trochu nečekaně nebo nepochopitelně, do esportu, a to partnerstvím s esportovým týmem Sinners. Uvidíte pohledy ze dvou stran, z pohledu mediální agentury, která partnerství připravila a z pohledu značky.
Velké značky: Jak přemýšlí o sportu a co v něm hledají?
PrezentaceProdej
Sport a velké retailové značky patří k sobě. Obě dvě strany se potřebují, ale toto spojení není automatické. Co tyto značky hledají a jak se to mění v kontextu doby? Jak si tyto organizace vybírají partnery, se kterými se spojí? A jaké nejčastější chyby dělají ti, kteří s nimi jednají? Diskuze zástupců značek, které mají výraznou stopu v českém sportu.
Jak dostat sport do televize, do online titulků a na titulní stranu novin?
BudováníPrezentace
Žádná sportovní organizace a soutěž se neobejde bez sportovních médií. Ty se však mění a vyvíjejí, stejně jako se mění pozice na domácím mediálním trhu. Jak těžké je se do médií dostat? Co by měl sport nabídnout, aby byl pro média atraktivní? Jaký lze očekávat vývoj českého mediálního trhu? Velmi očekávaná diskuze šéfů největších českých sportovních médií.
Aktivace členů a fanoušků: Jde to i v regionálním klubu
BudováníPrezentaceProdej
Jak budovat klub na malém nebo naopak velkém, ale zaplněném trhu v konkurenci ostatních sportů? Proč je důležité nezůstat stát a hledat nové příležitosti? Jak dělat rozdílové věci a kde na to hledat energii a zdroje? Panelová diskuse zástupců tří regionálních sportovních klubů, kteří chápou svou pozici a dokážou ji vytěžit tím, že dělají výjimečné věci.
Každý z nich patří historicky k nejúspěšnějším českým sportovcům ve svém sportu. Každý z nich byl součástí profesionální zámořské sportovní ligy. Oba dva se po této zkušenosti vrátili zpět do Česka a jsou nyní aktivní i doma. Bývalý hráč NBA a bývalý zápasník UFC v diskuzi o tom, jak je či není daleko zámořský svět sportovního byznysu, v čem bychom se z něj měli inspirovat a v čem je naopak naše síla.
Dnes už běhá každý. Sportovní trh je přeplněn eventy, které se s během všemožně spojují. Petr Lešek z agentury RAUL! nabízí recept na to, jak postavit značku v prostředí, které se zdá být už přesyceno. Běhej lesy totiž staví především na unikátním positioningu. Jak se úspěšně odlišit a vybudovat oblíbený brand? Jak takový projekt představovat partnerům? Co dnes partneři vlastně hledají? A v čem spočívá tajemství dobré partnerské aktivace? Nebuďte lepší, buďte jiní!
Sociální sítě a online kanály jsou dnes ty nejcennější komunikační nástroje, které máte, ať již vás sledují stovky, tisíce, nebo statisíce fanoušků. Jak je zaujmout i s limitovaným rozpočtem? Může vám online pomoct přilákat partnery? Zkušenosti s různými sporty a velkými i malými partnery vám představí Tomáš Houska, který pracuje se sportovními fanoušky všech kategorií.
Jak se buduje univerzitní hokejová liga v systému, který na to není připravený? Jak se k ní staví zavedené struktury? Co přináší studentům, univerzitám a společnosti? A proč může být univerzitní sport záchranou pro tradiční sporty?
Hodnota vs. realita televizních a sponzorských práv
Extrémně často propírané téma. Jakou hodnotu mají televizní práva na fotbalový nejvyšší soutěže? A kolik by měli partneři zaplatit za generální partnerství jednotlivých lig? Je trh v Česku nastaven správně? Dá se hodnota jednotlivých práv měřit?
Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!