Spojení značky Allwyn a Formule 1 je největší český sportovně-byznysový deal. Allwyn tímto víceletým partnerstvím vstoupil do společnosti největších světových brandů. Proč zrovna F1 a jak náročný byl celý proces před uzavřením smlouvy? Jaká jsou KPI? Jak plánuje Allwyn aktivovat toto partnerství doma v Česku? A kde je vůbec dnes Formule 1? V prvním historickém vystoupení na Sport Alive přivítáme Pavla Turka, šéfa globálních partnerství této značky a Čecha s největší stopou ve světovém sportovním byznyse (mj. F1, Red Bull Air Race, SailGP).
How will the NHL leverage its proven talent in global alliance marketing? What fresh strategies will he share for deepening fan engagement in international markets? How might the league’s expanding slate of international games and tournaments reshape Europe’s relationship with North American hockey? Will you join us and hear Lewicki unpack how the NHL is becoming truly global and what it means for Czech hockey fans and businesses?
Tento panel spojí dvě silné osobnosti se velkými zkušenostmi s mezinárodním marketingem: Tomáše Doležala, který řídí evropská partnerství značky Mastercard u prestižních platforem jako jsou Liga mistrů UEFA, McLaren Racing či Roland-Garros, a Martinu Ježdíkovou, která po 20 letech v zahraničí řídí marketing HEINEKEN ČR a kromě lokálních kampaní kolem Ligy mistrů UEFA také rozvíjí lokální partnerství (např. Starobrno x Kometa Brno). Diskuze otevře témata jako rozdíly mezi národními a mezinárodními přístupy, nastavení KPIs, role agentur a interních týmů, měnící se struktura práv i to, jak vypadá ideální partner z řad majitelů práv.
Máte vyprodaný stadion a tržby ve fanshopu dramaticky rostou. Kde najdete růst v B2C segmentu? To byl jeden z důvodů, proč se fotbalová Sparta rozhodla v květnu 2024 spustit projekt Sparta Unlimited. Revoluční počin, který transformuje digitální interakci s fanoušky a zvyšuje komerční potenciál klubu. Během chvíle Sparta získala přes 10 000 aktivních předplatitelů, kterým nabízí exkluzivní obsah, živé přenosy zápasů a prioritní prodej vstupenek. Jakou roli plní Sparta Unlimited v digitálním ekosystému Sparty? Jak se klubu daří doručovat hodnotu? A dává tento paywall vůbec smysl? Nejde to proti strategickému cíli růstu fanbase? Tyto a další otázky stran v Česku výjimečného projektu zodpoví ve své prezentaci marketingový ředitel klubu.
Women’s sport is growing fast, but most clubs and sport organisations are still not fully equipped to capture its commercial potential. This presentation illustrates how building a robust strategy around four intangible assets — audience, athlete participation, brand and commercial proposition — can unlock sustainable growth, with EVZ Women as a case study. The key message: use data, leverage athletes, build a brand, own your fans — and start small, but start now.
S každým dalším ročníkem se posunuje cyklistický závod Czech Tour o kousek blíže vysněné World Tour. Významným driverem na této cestě je Sazka, titulární partner závodu, který se dobrovolně vzdal umístění své značky ve jménu závodu. V unikátním rozhovoru ředitele závodu a bývalého úspěšného proficyklisty Leopolda Königa a Dominiky Němcové, zástupce partnera, probereme jak oběma stranám pomáhá toto strategické partnerství. Jak se proměnila ambice Czech Tour po příchodu Sazky v roce 2021? Jak pomáhá závodu obrovský rozmach amatérské cyklistiky? Jak moc se trasa závodu přizpůsobuje konkrétním regionům a jejich propagaci? A jak skutečně daleko či blízko je série World Tour?
Belgické basketbalistky patřily léta spíše k outsiderům. V letošním roce obhájili titul evropských šampionek a vloni skončili čtvrté na olympijských hrách v Paříži. Šéf federačního marketingu, který zároveň přednáší sportovní marketing na univerzitě, odhalí marketingově-obchodní pozadí tohoto pozoruhodného vzestupu týmu pod brandem Belgian Cats. Jak se sportovní úspěch promítl do rekordní fanouškovské základny, komerčních partnerství a širšího dopadu na národní sportovní scény? A jak strategická vize a praktická exekuce vytvořily značku, která i s omezeným rozpočtem inspiruje a komerčně prosperuje?
Prezentácia UEFA Grassroots mentora ponúkne jedinečný pohľad na to, ako UEFA podporuje rozvoj futbalu na grassroots/amatérskej úrovni v európskych krajinách. Ako môžu národné asociácie podporiť kluby v rozvoji futbalu/športu od najmladších kategórií až po dospelých? Aké stratégie skutočne fungujú pre kluby, ak chcú získať nových hráčov do tohto športu a vybudovať komunitu okolo klubu? Ako vhodne zapojiť rodičov do klubového prostredia? Aké druhy inovácií by boli vhodné z hľadiska nových formátov hry alebo neočakávaných spoluprác, ktoré prinášajú najväčší úspech v oblasti rozvoja , ale aj udržateľnosti hráčskej základne v kluboch? Táto prezentácia ponúkne odborný pohľad a konkrétne nápady, ako využiť osvedčené postupy z rôznych kútov Európy na rozvoj vášho klubu alebo asociácie.
Fotbal a umění. Tradice i inovace. Netradiční, ale elegantní. Pasta Oner a SK Slavia Praha. Spojení, které vdechlo život trilogii dresů Věčná Slavia Praha. Co čekat, když se dají dohromady bývalý sprejer, sportovní klub a mladá značka? Nahlédněte s námi za oponu vzniku světového unikátu s autorem jeho designu a člověkem, který ho při procesu tvorby doprovázel.
Je vůbec možné vzít sportovní obsah, který byl mnoho let zdarma, a dát ho za paywall? Český florbal si to vyzkoušel, když v roce 2023 jako první sportovní svaz spustil svou unikátní platformu Český florbal TV, která centralizuje vysílání elitních soutěží na jedno místě. Součástí nabídky jsou živé přenosy z domácích i mezinárodních zápasů, záznamy a další exkluzivní obsah. Během prvního roku získala přes 20 000 registrovaných uživatelů a více než 2 000 aktivních předplatitelů. Projekt částečně cílí i na zahraniční diváky - proto Český florbal nabízí některé zápasy i s anglickým komentářem. Jaké byly největší výzvy toho projektu? Jak těžké bylo přesvědčit kluby, aby se do toho zapojily? Jak Český florbal přemýšlí o své platformě ve vztahu k televizním broadcasterům? A jaká je ekonomika projektu?
Pohled do zákulisí připravované a velmi očekávané dokumentární reality show pro Oneplay přinese jedinečný pohled na oživení slavného fotbalového klubu. Během dvanácti měsíců natáčení zachytil režisér proměnu prvoligového klubu, který pod vedením nového majitele usiluje o návrat mezi elitu českého fotbalu. Jaká byla cesta od nápadu k samotné realizaci? Jak bylo náročné nechat otevřít šatny a kanceláře televizním kamerám? Co se tvůrčí tým naučil při mapování triumfů i pádů sportovního klubu? Jak se podařilo se držet scénáře a/nebo jak jej změnily příběhy, které psala sama sezóna? Inspirativní diskuze s režisérem Michalem Samirem.
Tipsport, PENNY a ČSOB jsou již déle u sportu, ale dnes se nejčastěji potkávají u fotbalu, jehož jsou partneři na různých úrovních. Jak vnímají rostoucí český fotbal a sport obecně? Co čekají od svých sponzoringových aktivit? Jaké si tvoří své partnerské portfolio? Jaké typy partnerství a priori odmítají? Jak si měří efektivitu partnerství? V panelové diskuzi rovněž prodiskutujeme roli mediálních a reklamních agentur, influencerů a obávaných oddělení nákupu.
Pryč jsou doby, kdy sportovní ticketing znamenal fronty u oken pokladen. Digitalizace dramaticky proměnila i prodej vstupenek. Kromě jiných věcí umožnila i dobrou škálovatelnost - profesionální řešení včetně mobilní aplikace jsou dnes stejně dostupné pro větší i menší kluby. Jak vytvořit dobrou ticketingovou strategii? Jak pracovat s různými cílovými skupinami? Jak využít transakční data, která od fanoušků získáme? A jak ovlivní ticketingovou oblast rozvoj AI? Unikátní diskuze s marketingovými řediteli dvou hokejových klubů, které v lońské sezóně zaznamenaly nejvyšší domácí návštěvnost ve svých soutěžích (Tipsport extraliga, Maxa liga).
Dva roky od postupu do nejvyšší soutěže se Sršni Písek zařadili mezi špičku české basketbalové ligy, a to jak na palubovce, tak i svými odvážnými marketingovými projekty. Čistě česká soupiska v lize, kde většina klubů stojí na zahraničních hráčích, pomáhá vytvořit mimořádně loajální fanouškovskou základnu a úžasnou atmosféru v hale. Město s 30 tisíci obyvateli má čtvrtou nejvyšší návštěvnost v lize a v uplynulé sezoně dokonce vytvořili absolutní rekord, když na písecký zimní stadion přišlo na zápas v play-off 3100 diváků. Jak se buduje fanouškovský klub pevně zasazený do lokální komunity? Prezentace, která může být inspirativní pro každý regionální klub.
Velké sportovní akce dnes nejsou jen o hře na hřišti. Prezentace FIFA Club World Cup 2025 na Livesportu je ukázkou toho, jak efektivní propojení dat, obsahu a značek – od držitele vysílacích práv DAZN až po globální partnery akce Adidas a Hisense – generuje hodnotu pro fanoušky i byznys. O cestě k novému sportovnímu ekosystému, který spojuje fan engagement, monetizaci a partnerství v jeden celek, promluví za Livesport Tomáš Pondělík, Chief Product Officer, a Dušan Gajdoštík, Head of Non-Betting Sales.
Baseball zažil v Česku zažil pozoruhodný sportovní i komerční vzestup, korunovaný historickou účastí na World Baseball Classic 2023 v Japonsku a evropským šampionátem doma v Česku. V prezentaci reprezentanta a současně baseballového markeťáka prozkoumáme, jak baseball využil mimořádné příležitosti ke svému diváckému a komerčnímu růstu. Jak se příběh „amatérských hrdinů“ může stát silným marketingovým nástrojem a jaké nové příležitosti otevírá? Jaké příležitosti nabízí sportovní diplomacie a spolupráce s ambasádami? Jak baseball strategicky pracuje s komunikací, ať již tou digitální, tak i PR? Inspirujte se originální cestou Českého baseballu.
Municipality hrají klíčovou roli v podpoře sportu a pohybu, a to jak rozdělováním finanční podpory, tak stále častěji také realizací vlastních rozvojových projektů. Jak město Krnov koordinuje spolupráci mezi samosprávou, školami, sportovními kluby, trenéry a rodiči při plánování a realizaci těchto projektů? Jaké konkrétní výsledky a dopady přinesly programy Trenéři ve škole a Do školy po svých? Jaké jsou zdroje financování těchto iniciativ a jak je zajištěna jejich dlouhodobá udržitelnost? Jak město rozvíjí sportovní infrastrukturu a je propojený areál fotbalového, atletického a zimního stadionu nejlépe umístěný sportovní areál v republice? Inspirativní prezentace úspěšného krnovského starosty Tomáše Hradila, který si před svou politickou kariérou prošel sport jako hráč, trenér, šéftrenér, jako prezident klubu a konečně i jako hejtman regionální organizace.
Rozvoj D2C kanálů dramaticky mění způsob komunikace s fanoušky či aktivními sportovci. Jedním z nových “kanálů” jsou influenceři, resp. tvůrci. Jakou roli dnes hrají ve světě sportu a v čem se jejich působení liší od práce tradičních médií? Jak si nastavují své spolupráce? Podle čeho si je vybírají? Jak je důležitá volnost pro jejich tvorbu a kde jsou ochotni naopak respektovat zadání klientů? Jak mají nastavený account management? Poprvé v rámci naší konference otevřeme právě toto téma - v panelové diskusi vystoupí dva známí sportovní tvůrci.
Jak přetvořit příležitostného návštěvníka v loajálního permanentkáře? Jakub Mikulík se podělí o zkušenost z HC Frýdek-Místek, kde před šesti lety začal pracovat na vybudování jasné identity a produktu klubu, který je autentický pro město a odlišný od konkurence. Ukáže, jak se i mimo sportovní cestu daří každým rokem budovat značku klubu a zvyšovat návštěvnost a to navzdory omezenému rozpočtu. Vysvětlí, jak tématické zápasy pomohly přilákat nové fanoušky, proč je klíčové najít a vyprávět vlastní příběh a jak v ticketingu využít balíčky vstupenek jako přirozený most k permanentkám. Inspiraci čerpal z působení v obchodním oddělení Tampa Bay Lightning v NHL, kde se naučil základy moderního ticketingu a práce s fanouškovskou cestou.
Oba dva zažili významné mezinárodní úspěchy. Oba měli možnost se podívat velice zblízka do toho, jak funguje ten nejlepší profesionální sport ve světě, a to jak z pohledu hráče a hráčky, tak i zástupce médií. Jiří Zídek ml. je historicky první Čech v NBA a vítěz NCAA a Euroligy. Andrea Hlaváčková Sestini vyhrála tři grandslamové turnaje ve čtyřhře a mixu, dvakrát Fed Cup, Turnaj mistryň v deblu a stříbro na olympiádě. Oba dva dosáhli ve svých oborech mimořádných úspěchů v té nejtěžší konkurenci. Po ukončení svých aktivních kariér se úspěšně přeorientovali směrem k novým aktivitám - a opět velmi úspěšným. Jiří se stal mimo své jiné aktivity uznávaným komentátorem EuroLeague TV a věnuje se i podnikání v nemovitostech. Andrea je dlouholetá moderátorka, tenisová expertka i komentátorka. Jejich diskuze nabídne cenné poznatky o adaptaci, hledání nového smyslu, ale také ohlédnutí za tím, co je sport naučil.
Chcete, aby si vás novináři všimli a rádi s vámi spolupracovali? Naučte se jim práci ulehčit. Zaujměte silným příběhem, emocemi nebo překvapivou a exkluzivní informací. Workshop nabídne praktické tipy pro psaní tiskových zpráv, které mají šanci na zveřejnění, a možnost získat zpětnou vazbu na vaše texty.
AI mění svět sportovní komunikace. Přijďte se podívat, jak dnes i malý klub zvládne sám to, co dřív dělaly celé týmy – texty, články, rozhovory, fotky, videa, dabing. Bez složitostí, bez rozpočtu, bez čekání. V praktické ukázce uvidíte konkrétní nástroje, které můžete začít používat hned. Generování obsahu, grafiky, sestřihů ze zápasů, hlasového komentáře nebo třeba produktových vizuálů – jednoduše, rychle, efektivně. Tahle session vám otevře oči. A pokud s AI ještě nepracujete, tady pochopíte, proč je nejvyšší čas začít.
Mobilní aplikace už není jen doplněk – je to game-changer. Ukážeme vám, jak ji využít jako klíčový nástroj pro nové finanční zdroje, marketingové aktivity i budování silné fanouškovské komunity. Těšte se na inspiraci z aplikací Ticketportal: nativní ticketing, live statistiky, interaktivní zapojení fanoušků, věrnostní programy a marketingové modely. A nahlédneme i do budoucnosti – od prémiového obsahu až po nativní fanshop přímo v aplikaci. Přijďte zjistit, jak posunout svůj klub na úplně novou úroveň.
Funkční digitalizace klubu není o slepení několika běžných nástrojů, které dohromady zvládnou jen část agendy. Ani o zavedení libovolné aplikace s představou, že ji členové začnou okamžitě automaticky využívat. Je to proces, který vyžaduje pečlivý výběr řešení a jasnou komunikaci směrem k celému klubu. Ve workshopu si ukážeme, s jakými problémy a úskalími se kluby v tomto procesu nejčastěji potýkají, jak je překonat a jak může digitalizace usnadnit kompletní agendu – od komunikace přes správu členské databáze a plateb až po nábory a prezentaci partnerů. Vycházíme z reálných zkušeností našeho projektu – členská platforma EOS Club®.
Málokterá sportovní organizace má prostor pro své vlastní kreativní oddělení. Může si ale sportovní organizace u nás vůbec dovolit pracovat s reklamní agenturou? Jak vypadá ideální spolupráce? Jak generovat úspěšné kreativní koncepty? A čeho se vyvarovat? Naše diskuze svede dohromady dva oceňované sportovní kreativce z Česka a ze Slovenska, kteří nás mimo jiné vezmou za oponu tvorbu velkých kampaní.
Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!