Program

9. 10. 2025čtvrtek 9. 10. 2025
Praha O2 universum

Zákulisí největšího sportovního partnerství v historii Česka

Spojení značky Allwyn a Formule 1 je největší český sportovně-byznysový deal. Allwyn tímto víceletým partnerstvím vstoupil do společnosti největších světových brandů. Proč zrovna F1 a jak náročný byl celý proces před uzavřením smlouvy? Jaká jsou KPI? Jak plánuje Allwyn aktivovat toto partnerství doma v Česku? A kde je vůbec dnes Formule 1? V prvním historickém vystoupení na Sport Alive přivítáme Pavla Turka, šéfa globálních partnerství této značky a Čecha s největší stopou ve světovém sportovním byznyse (mj. F1, Red Bull Air Race, SailGP).

Pavel Turek

Pavel Turek

Global Chief Officer Partnerships
KKCG/Allwyn
Speaker

Od globální strategie k lokální exekuci: Jak top značky vybírají, aktivují a vyhodnocují svá partnerství

Tento panel spojí dvě silné osobnosti se velkými zkušenostmi s mezinárodním marketingem: Tomáše Doležala, který řídí evropská partnerství značky Mastercard u prestižních platforem jako jsou Liga mistrů UEFA, McLaren Racing či Roland-Garros, a Martinu Ježdíkovou, která po 20 letech v zahraničí řídí marketing HEINEKEN ČR a kromě lokálních kampaní kolem Ligy mistrů UEFA také rozvíjí lokální partnerství (např. Starobrno x Kometa Brno). Diskuze otevře témata jako rozdíly mezi národními a mezinárodními přístupy, nastavení KPIs, role agentur a interních týmů, měnící se struktura práv i to, jak vypadá ideální partner z řad majitelů práv.

Tomáš Doležal

Tomáš Doležal

Director of Sponsorship (Europe)
Mastercard
Speaker
Martina Ježdíková

Martina Ježdíková

Marketingová ředitelka
Heineken
Speaker

Paywall v klubovém fotbale - komerční příležitost nebo strategická chyba?

Máte vyprodaný stadion a tržby ve fanshopu dramaticky rostou. Kde najdete růst v B2C segmentu? To byl jeden z důvodů, proč se fotbalová Sparta rozhodla v květnu 2024 spustit projekt Sparta Unlimited. Revoluční počin, který transformuje digitální interakci s fanoušky a zvyšuje komerční potenciál klubu. Během chvíle Sparta získala přes 10 000 aktivních předplatitelů, kterým nabízí exkluzivní obsah, živé přenosy zápasů a prioritní prodej vstupenek. Jakou roli plní Sparta Unlimited v digitálním ekosystému Sparty? Jak se klubu daří doručovat hodnotu? A dává tento paywall vůbec smysl? Nejde to proti strategickému cíli růstu fanbase? Tyto a další otázky stran v Česku výjimečného projektu zodpoví ve své prezentaci marketingový ředitel klubu.

Kamil Veselý

Kamil Veselý

Marketingový ředitel
AC Sparta Praha
Speaker

Building Tomorrow, Starting Today: How to Grow Women’s Sport Sustainably

Elena Mirandola

Elena Mirandola

Executive Advisor
Speaker

Czech Tour: Strategický rozvoj závodu, který je oknem do Česka

S každým dalším ročníkem se posunuje cyklistický závod Czech Tour o kousek blíže vysněné World Tour. Významným driverem na této cestě je Sazka, titulární partner závodu, který se dobrovolně vzdal umístění své značky ve jménu závodu. V unikátním rozhovoru ředitele závodu a bývalého úspěšného proficyklisty Leopolda Königa a Dominiky Němcové, zástupce partnera, probereme jak oběma stranám pomáhá toto strategické partnerství. Jak se proměnila ambice Czech Tour po příchodu Sazky v roce 2021? Jak pomáhá závodu obrovský rozmach amatérské cyklistiky? Jak moc se trasa závodu přizpůsobuje konkrétním regionům a jejich propagaci? A jak skutečně daleko či blízko je série World Tour?

Dominika Němcová

Dominika Němcová

Head of Sponsorship and CSR
Sazka
Speaker
Leopold König

Leopold König

Ředitel
Czech Tour
Speaker

Štěstí přeje připraveným: Jak využít sportovní úspěch ve sportu?

Belgické basketbalistky patřily léta spíše k outsiderům. V letošním roce obhájili titul evropských šampionek a vloni skončili čtvrté na olympijských hrách v Paříži. Šéf federačního marketingu, který zároveň přednáší sportovní marketing na univerzitě, odhalí marketingově-obchodní pozadí tohoto pozoruhodného vzestupu týmu pod brandem Belgian Cats. Jak se sportovní úspěch promítl do rekordní fanouškovské základny, komerčních partnerství a širšího dopadu na národní sportovní scény? A jak strategická vize a praktická exekuce vytvořily značku, která i s omezeným rozpočtem inspiruje a komerčně prosperuje?

Mark Bogaert

Mark Bogaert

Marketing & Communications Manager
Basketball Belgium
Speaker

Ako UEFA podporuje rozvoj futbalu na grassroots/amatérskej úrovni v celej Európe?

Prezentácia UEFA Grassroots mentora ponúkne jedinečný pohľad na to, ako UEFA podporuje rozvoj futbalu na grassroots/amatérskej  úrovni v európskych krajinách. Ako môžu národné asociácie podporiť kluby v rozvoji futbalu/športu od najmladších kategórií až po dospelých? Aké stratégie skutočne fungujú pre kluby, ak chcú získať nových hráčov do tohto športu a vybudovať komunitu okolo klubu? Ako vhodne zapojiť rodičov do klubového prostredia? Aké druhy inovácií by boli vhodné z hľadiska nových formátov hry alebo neočakávaných spoluprác, ktoré prinášajú najväčší úspech v oblasti rozvoja , ale aj udržateľnosti hráčskej základne v kluboch? Táto prezentácia ponúkne odborný pohľad a konkrétne nápady, ako využiť osvedčené postupy z rôznych kútov Európy na rozvoj vášho klubu alebo asociácie.

Vladimír Lupták

Vladimír Lupták

Grassroots Mentor
UEFA
Speaker

Příběh dresů, který píše historii

Fotbal a umění. Tradice i inovace. Netradiční, ale elegantní. Pasta Oner a SK Slavia Praha. Spojení, které vdechlo život trilogii dresů Věčná Slavia Praha. Co čekat, když se dají dohromady bývalý sprejer, sportovní klub a mladá značka? Nahlédněte s námi za oponu vzniku světového unikátu s autorem jeho designu a člověkem, který ho při procesu tvorby doprovázel.

Jakub Splavec

Jakub Splavec

Ředitel strategické komunikace
SK Slavia Praha
Speaker
Pasta Oner

Pasta Oner

Speaker

Mimopražští tahouni fotbalového boomu

Panelová diskuze představí marketingové lídry tří předních českých fotbalových klubů – Viktorie Plzeň, Hradce Králové a Baníku Ostrava. Tyto tři kluby patří vedle Slavia a Sparty mezi nejnavštěvovanější v celé lize a současně patří ke klubům s nejvyšším využitím kapacity svých stadionů. Čím se jim daří naplňovat tribuny? Jak strategicky budují fanouškovskou základnu? Jak se vášeň fanoušků proměňuje v hmatatelný komerční úspěch a jak se kluby adaptují na měnící se očekávání publika? A v neposlední řadě probereme, jak se dívají na ligové marketingové aktivity a kde hledají svou inspiraci.
Matěj Šturala

Matěj Šturala

Marketingový a PR ředitel
FC Baník Ostrava
Speaker
Aleš Havel

Aleš Havel

Marketingový ředitel
FC Hradec Králové
Speaker
Miroslav Bezděka

Miroslav Bezděka

Marketingový manažer
FC Viktoria Plzeň
Speaker

Může mít placený obsah mimo TV potenciál?

Je vůbec možné vzít sportovní obsah, který byl mnoho let zdarma, a dát ho za paywall? Český florbal si to vyzkoušel, když v roce 2023 jako první sportovní svaz spustil svou unikátní platformu Český florbal TV, která centralizuje vysílání elitních soutěží na jedno místě. Součástí nabídky jsou živé přenosy z domácích i mezinárodních zápasů, záznamy a další exkluzivní obsah. Během prvního roku získala přes 20 000 registrovaných uživatelů a více než 2 000 aktivních předplatitelů. Projekt částečně cílí i na zahraniční diváky - proto Český florbal nabízí některé zápasy i s anglickým komentářem. Jaké byly největší výzvy toho projektu? Jak těžké bylo přesvědčit kluby, aby se do toho zapojily? Jak Český florbal přemýšlí o své platformě ve vztahu k televizním broadcasterům? A jaká je ekonomika projektu?

Roman Urbář

Roman Urbář

Ředitel marketingu a komunikace
Český florbal
Speaker

Slovan Liberec: Zpátky na vrchol aneb kamery v kabině v dobrém i ve zlém

Pohled do zákulisí připravované a velmi očekávané dokumentární reality show pro Oneplay přinese jedinečný pohled na oživení slavného fotbalového klubu. Během dvanácti měsíců natáčení zachytil režisér proměnu prvoligového klubu, který pod vedením nového majitele usiluje o návrat mezi elitu českého fotbalu. Jaká byla cesta od nápadu k samotné realizaci? Jak bylo náročné nechat otevřít šatny a kanceláře televizním kamerám? Co se tvůrčí tým naučil při mapování triumfů i pádů sportovního klubu? Jak se podařilo se držet scénáře a/nebo jak jej změnily příběhy, které psala sama sezóna? Inspirativní diskuze s režisérem Michalem Samirem.

Michal Samir

Michal Samir

Producent, režisér a scénárista
Room One Films
Speaker

Jak přemýšlí velké značky o sportu a co v něm hledají?

Tipsport, PENNY a ČSOB jsou již déle u sportu, ale dnes se nejčastěji potkávají u fotbalu, jehož jsou partneři na různých úrovních. Jak vnímají rostoucí český fotbal a sport obecně? Co čekají od svých sponzoringových aktivit? Jaké si tvoří své partnerské portfolio? Jaké typy partnerství a priori odmítají? Jak si měří efektivitu partnerství? V panelové diskuzi rovněž prodiskutujeme roli mediálních a reklamních agentur, influencerů a obávaných oddělení nákupu.

Martin Ptáčník

Martin Ptáčník

Head of Sponsorship and Events
Tipsport & Chance
Speaker
Miloš Minčič

Miloš Minčič

Head of Strategic Partnerships
ČSOB
Speaker
Vít Vojtěch

Vít Vojtěch

Marketing Director
PENNY Česká republika
Speaker

Využití potenciálu v ticketingu: Zkušenosti těch nejnavštěvovanějších

Pryč jsou doby, kdy sportovní ticketing znamenal fronty u oken pokladen. Digitalizace dramaticky proměnila i prodej vstupenek. Kromě jiných věcí umožnila i dobrou škálovatelnost - profesionální řešení včetně mobilní aplikace jsou dnes stejně dostupné pro větší i menší kluby. Jak vytvořit dobrou ticketingovou strategii? Jak pracovat s různými cílovými skupinami? Jak využít transakční data, která od fanoušků získáme? A jak ovlivní ticketingovou oblast rozvoj AI? Unikátní diskuze s marketingovými řediteli dvou hokejových klubů, které v lońské sezóně zaznamenaly nejvyšší domácí návštěvnost ve svých soutěžích (Tipsport extraliga, Maxa liga).

David Dinda

David Dinda

Head of Marketing
HC Sparta Praha
Speaker
Libor Kožík

Libor Kožík

Marketingový manažer
RI Okna Berani Zlín
Speaker

Sršni Písek: Malý klub, který prohání ty velké na palubovce i v marketingu

Dva roky od postupu do nejvyšší soutěže se Sršni Písek zařadili mezi špičku české basketbalové ligy, a to jak na palubovce, tak i svými odvážnými marketingovými projekty. Čistě česká soupiska v lize, kde většina klubů stojí na zahraničních hráčích, pomáhá vytvořit mimořádně loajální fanouškovskou základnu a úžasnou atmosféru v hale. Město s 30 tisíci obyvateli má čtvrtou nejvyšší návštěvnost v lize a v uplynulé sezoně dokonce vytvořili absolutní rekord, když na písecký zimní stadion přišlo na zápas v play-off 3100 diváků. Jak se buduje fanouškovský klub pevně zasazený do lokální komunity? Prezentace, která může být inspirativní pro každý regionální klub.

Jan Šturc

Jan Šturc

Marketingový manažer
Sršni Písek
Speaker

FIFA Club World Cup 2025: Když živá data, obsah a značky mění sportovní zážitek

Velké sportovní akce dnes nejsou jen o hře na hřišti. Prezentace FIFA Club World Cup 2025 na Livesportu je ukázkou toho, jak efektivní propojení dat, obsahu a značek – od držitele vysílacích práv DAZN až po globální partnery akce Adidas a Hisense – generuje hodnotu pro fanoušky i byznys. O cestě k novému sportovnímu ekosystému, který spojuje fan engagement, monetizaci a partnerství v jeden celek, promluví za Livesport Tomáš Pondělík, Chief Product Officer, a Dušan Gajdoštík, Head of Non-Betting Sales.

Dušan Gajdoštík

Dušan Gajdoštík

Head of Non-Betting Sales
Livesport
Speaker
Tomáš Pondělík

Tomáš Pondělík

Chief Product Officer
Livesport
Speaker

Homerun z Japonska až do Česka: Neobyčejný příběh baseballového růstu

Baseball zažil v Česku zažil pozoruhodný sportovní i komerční vzestup, korunovaný historickou účastí na World Baseball Classic 2023 v Japonsku a evropským šampionátem doma v Česku. V prezentaci reprezentanta a současně baseballového markeťáka prozkoumáme, jak baseball využil mimořádné příležitosti ke svému diváckému a komerčnímu růstu. Jak se příběh „amatérských hrdinů“ může stát silným marketingovým nástrojem a jaké nové příležitosti otevírá? Jaké příležitosti nabízí sportovní diplomacie a spolupráce s ambasádami? Jak baseball strategicky pracuje s komunikací, ať již tou digitální, tak i PR? Inspirujte se originální cestou Českého baseballu.

Lukáš Ercoli

Lukáš Ercoli

Ředitel marketingu a komunikace
Czech Baseball Association
Speaker

Systémová podpora sportu a zdravého životního stylu ve městě

Municipality hrají klíčovou roli v podpoře sportu a pohybu, a to jak rozdělováním finanční podpory, tak stále častěji také realizací vlastních rozvojových projektů. Jak město Krnov koordinuje spolupráci mezi samosprávou, školami, sportovními kluby, trenéry a rodiči při plánování a realizaci těchto projektů? Jaké konkrétní výsledky a dopady přinesly programy Trenéři ve škole a Do školy po svých? Jaké jsou zdroje financování těchto iniciativ a jak je zajištěna jejich dlouhodobá udržitelnost? Jak město rozvíjí sportovní infrastrukturu a je propojený areál fotbalového, atletického a zimního stadionu nejlépe umístěný sportovní areál v republice? Inspirativní prezentace úspěšného krnovského starosty Tomáše Hradila, který si před svou politickou kariérou prošel sport jako hráč, trenér, šéftrenér, jako prezident klubu a konečně i jako hejtman regionální organizace.

Tomáš Hradil

Tomáš Hradil

Starosta
Město Krnov
Speaker

Jak fungují sportovní influenceři a jak s nimi spolupracovat?

Rozvoj D2C kanálů dramaticky mění způsob komunikace s fanoušky či aktivními sportovci. Jedním z nových “kanálů” jsou influenceři, resp. tvůrci. Jakou roli dnes hrají ve světě sportu a v čem se jejich působení liší od práce tradičních médií? Jak si nastavují své spolupráce? Podle čeho si je vybírají? Jak je důležitá volnost pro jejich tvorbu a kde jsou ochotni naopak respektovat zadání klientů? Jak mají nastavený account management? Poprvé v rámci naší konference otevřeme právě toto téma - v panelové diskusi vystoupí dva známí sportovní tvůrci.

Matěj König

Matěj König

Sportovní tvůrce
Speaker
Lucie Neumannová

Lucie Neumannová

Sportovní tvůrce
Speaker

Cesta fanouška: od jednorázové vstupenky k permanentce

Jak přetvořit příležitostného návštěvníka v loajálního permanentkáře? Jakub Mikulík se podělí o zkušenost z HC Frýdek-Místek, kde před šesti lety začal pracovat na vybudování jasné identity a produktu klubu, který je autentický pro město a odlišný od konkurence. Ukáže, jak se i mimo sportovní cestu daří každým rokem budovat značku klubu a zvyšovat návštěvnost a to navzdory omezenému rozpočtu. Vysvětlí, jak tématické zápasy pomohly přilákat nové fanoušky, proč je klíčové najít a vyprávět vlastní příběh a jak v ticketingu využít balíčky vstupenek jako přirozený most k permanentkám. Inspiraci čerpal z působení v obchodním oddělení Tampa Bay Lightning v NHL, kde se naučil základy moderního ticketingu a práce s fanouškovskou cestou.

Jakub Mikulík

Jakub Mikulík

Výkonný ředitel
HC Frýdek-Místek
Speaker

Partneři

Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!