Spojení značky Allwyn a Formule 1 je největší český sportovně-byznysový deal. Allwyn tímto víceletým partnerstvím vstoupil do společnosti největších světových brandů. Proč zrovna F1 a jak náročný byl celý proces před uzavřením smlouvy? Jaká jsou KPI? Jak plánuje Allwyn aktivovat toto partnerství doma v Česku? A kde je vůbec dnes Formule 1? V prvním historickém vystoupení na Sport Alive přivítáme Pavla Turka, šéfa globálních partnerství této značky a Čecha s největší stopou ve světovém sportovním byznyse (mj. F1, Red Bull Air Race, SailGP).
Tento panel spojí dvě silné osobnosti se velkými zkušenostmi s mezinárodním marketingem: Tomáše Doležala, který řídí evropská partnerství značky Mastercard u prestižních platforem jako jsou Liga mistrů UEFA, McLaren Racing či Roland-Garros, a Martinu Ježdíkovou, která po 20 letech v zahraničí řídí marketing HEINEKEN ČR a kromě lokálních kampaní kolem Ligy mistrů UEFA také rozvíjí lokální partnerství (např. Starobrno x Kometa Brno). Diskuze otevře témata jako rozdíly mezi národními a mezinárodními přístupy, nastavení KPIs, role agentur a interních týmů, měnící se struktura práv i to, jak vypadá ideální partner z řad majitelů práv.
Máte vyprodaný stadion a tržby ve fanshopu dramaticky rostou. Kde najdete růst v B2C segmentu? To byl jeden z důvodů, proč se fotbalová Sparta rozhodla v květnu 2024 spustit projekt Sparta Unlimited. Revoluční počin, který transformuje digitální interakci s fanoušky a zvyšuje komerční potenciál klubu. Během chvíle Sparta získala přes 10 000 aktivních předplatitelů, kterým nabízí exkluzivní obsah, živé přenosy zápasů a prioritní prodej vstupenek. Jakou roli plní Sparta Unlimited v digitálním ekosystému Sparty? Jak se klubu daří doručovat hodnotu? A dává tento paywall vůbec smysl? Nejde to proti strategickému cíli růstu fanbase? Tyto a další otázky stran v Česku výjimečného projektu zodpoví ve své prezentaci marketingový ředitel klubu.
S každým dalším ročníkem se posunuje cyklistický závod Czech Tour o kousek blíže vysněné World Tour. Významným driverem na této cestě je Sazka, titulární partner závodu, který se dobrovolně vzdal umístění své značky ve jménu závodu. V unikátním rozhovoru ředitele závodu a bývalého úspěšného proficyklisty Leopolda Königa a Dominiky Němcové, zástupce partnera, probereme jak oběma stranám pomáhá toto strategické partnerství. Jak se proměnila ambice Czech Tour po příchodu Sazky v roce 2021? Jak pomáhá závodu obrovský rozmach amatérské cyklistiky? Jak moc se trasa závodu přizpůsobuje konkrétním regionům a jejich propagaci? A jak skutečně daleko či blízko je série World Tour?
Belgické basketbalistky patřily léta spíše k outsiderům. V letošním roce obhájili titul evropských šampionek a vloni skončili čtvrté na olympijských hrách v Paříži. Šéf federačního marketingu, který zároveň přednáší sportovní marketing na univerzitě, odhalí marketingově-obchodní pozadí tohoto pozoruhodného vzestupu týmu pod brandem Belgian Cats. Jak se sportovní úspěch promítl do rekordní fanouškovské základny, komerčních partnerství a širšího dopadu na národní sportovní scény? A jak strategická vize a praktická exekuce vytvořily značku, která i s omezeným rozpočtem inspiruje a komerčně prosperuje?
Prezentácia UEFA Grassroots mentora ponúkne jedinečný pohľad na to, ako UEFA podporuje rozvoj futbalu na grassroots/amatérskej úrovni v európskych krajinách. Ako môžu národné asociácie podporiť kluby v rozvoji futbalu/športu od najmladších kategórií až po dospelých? Aké stratégie skutočne fungujú pre kluby, ak chcú získať nových hráčov do tohto športu a vybudovať komunitu okolo klubu? Ako vhodne zapojiť rodičov do klubového prostredia? Aké druhy inovácií by boli vhodné z hľadiska nových formátov hry alebo neočakávaných spoluprác, ktoré prinášajú najväčší úspech v oblasti rozvoja , ale aj udržateľnosti hráčskej základne v kluboch? Táto prezentácia ponúkne odborný pohľad a konkrétne nápady, ako využiť osvedčené postupy z rôznych kútov Európy na rozvoj vášho klubu alebo asociácie.
Fotbal a umění. Tradice i inovace. Netradiční, ale elegantní. Pasta Oner a SK Slavia Praha. Spojení, které vdechlo život trilogii dresů Věčná Slavia Praha. Co čekat, když se dají dohromady bývalý sprejer, sportovní klub a mladá značka? Nahlédněte s námi za oponu vzniku světového unikátu s autorem jeho designu a člověkem, který ho při procesu tvorby doprovázel.
Je vůbec možné vzít sportovní obsah, který byl mnoho let zdarma, a dát ho za paywall? Český florbal si to vyzkoušel, když v roce 2023 jako první sportovní svaz spustil svou unikátní platformu Český florbal TV, která centralizuje vysílání elitních soutěží na jedno místě. Součástí nabídky jsou živé přenosy z domácích i mezinárodních zápasů, záznamy a další exkluzivní obsah. Během prvního roku získala přes 20 000 registrovaných uživatelů a více než 2 000 aktivních předplatitelů. Projekt částečně cílí i na zahraniční diváky - proto Český florbal nabízí některé zápasy i s anglickým komentářem. Jaké byly největší výzvy toho projektu? Jak těžké bylo přesvědčit kluby, aby se do toho zapojily? Jak Český florbal přemýšlí o své platformě ve vztahu k televizním broadcasterům? A jaká je ekonomika projektu?
Pohled do zákulisí připravované a velmi očekávané dokumentární reality show pro Oneplay přinese jedinečný pohled na oživení slavného fotbalového klubu. Během dvanácti měsíců natáčení zachytil režisér proměnu prvoligového klubu, který pod vedením nového majitele usiluje o návrat mezi elitu českého fotbalu. Jaká byla cesta od nápadu k samotné realizaci? Jak bylo náročné nechat otevřít šatny a kanceláře televizním kamerám? Co se tvůrčí tým naučil při mapování triumfů i pádů sportovního klubu? Jak se podařilo se držet scénáře a/nebo jak jej změnily příběhy, které psala sama sezóna? Inspirativní diskuze s režisérem Michalem Samirem.
Tipsport, PENNY a ČSOB jsou již déle u sportu, ale dnes se nejčastěji potkávají u fotbalu, jehož jsou partneři na různých úrovních. Jak vnímají rostoucí český fotbal a sport obecně? Co čekají od svých sponzoringových aktivit? Jaké si tvoří své partnerské portfolio? Jaké typy partnerství a priori odmítají? Jak si měří efektivitu partnerství? V panelové diskuzi rovněž prodiskutujeme roli mediálních a reklamních agentur, influencerů a obávaných oddělení nákupu.
Pryč jsou doby, kdy sportovní ticketing znamenal fronty u oken pokladen. Digitalizace dramaticky proměnila i prodej vstupenek. Kromě jiných věcí umožnila i dobrou škálovatelnost - profesionální řešení včetně mobilní aplikace jsou dnes stejně dostupné pro větší i menší kluby. Jak vytvořit dobrou ticketingovou strategii? Jak pracovat s různými cílovými skupinami? Jak využít transakční data, která od fanoušků získáme? A jak ovlivní ticketingovou oblast rozvoj AI? Unikátní diskuze s marketingovými řediteli dvou hokejových klubů, které v lońské sezóně zaznamenaly nejvyšší domácí návštěvnost ve svých soutěžích (Tipsport extraliga, Maxa liga).
Dva roky od postupu do nejvyšší soutěže se Sršni Písek zařadili mezi špičku české basketbalové ligy, a to jak na palubovce, tak i svými odvážnými marketingovými projekty. Čistě česká soupiska v lize, kde většina klubů stojí na zahraničních hráčích, pomáhá vytvořit mimořádně loajální fanouškovskou základnu a úžasnou atmosféru v hale. Město s 30 tisíci obyvateli má čtvrtou nejvyšší návštěvnost v lize a v uplynulé sezoně dokonce vytvořili absolutní rekord, když na písecký zimní stadion přišlo na zápas v play-off 3100 diváků. Jak se buduje fanouškovský klub pevně zasazený do lokální komunity? Prezentace, která může být inspirativní pro každý regionální klub.
Velké sportovní akce dnes nejsou jen o hře na hřišti. Prezentace FIFA Club World Cup 2025 na Livesportu je ukázkou toho, jak efektivní propojení dat, obsahu a značek – od držitele vysílacích práv DAZN až po globální partnery akce Adidas a Hisense – generuje hodnotu pro fanoušky i byznys. O cestě k novému sportovnímu ekosystému, který spojuje fan engagement, monetizaci a partnerství v jeden celek, promluví za Livesport Tomáš Pondělík, Chief Product Officer, a Dušan Gajdoštík, Head of Non-Betting Sales.
Baseball zažil v Česku zažil pozoruhodný sportovní i komerční vzestup, korunovaný historickou účastí na World Baseball Classic 2023 v Japonsku a evropským šampionátem doma v Česku. V prezentaci reprezentanta a současně baseballového markeťáka prozkoumáme, jak baseball využil mimořádné příležitosti ke svému diváckému a komerčnímu růstu. Jak se příběh „amatérských hrdinů“ může stát silným marketingovým nástrojem a jaké nové příležitosti otevírá? Jaké příležitosti nabízí sportovní diplomacie a spolupráce s ambasádami? Jak baseball strategicky pracuje s komunikací, ať již tou digitální, tak i PR? Inspirujte se originální cestou Českého baseballu.
Municipality hrají klíčovou roli v podpoře sportu a pohybu, a to jak rozdělováním finanční podpory, tak stále častěji také realizací vlastních rozvojových projektů. Jak město Krnov koordinuje spolupráci mezi samosprávou, školami, sportovními kluby, trenéry a rodiči při plánování a realizaci těchto projektů? Jaké konkrétní výsledky a dopady přinesly programy Trenéři ve škole a Do školy po svých? Jaké jsou zdroje financování těchto iniciativ a jak je zajištěna jejich dlouhodobá udržitelnost? Jak město rozvíjí sportovní infrastrukturu a je propojený areál fotbalového, atletického a zimního stadionu nejlépe umístěný sportovní areál v republice? Inspirativní prezentace úspěšného krnovského starosty Tomáše Hradila, který si před svou politickou kariérou prošel sport jako hráč, trenér, šéftrenér, jako prezident klubu a konečně i jako hejtman regionální organizace.
Rozvoj D2C kanálů dramaticky mění způsob komunikace s fanoušky či aktivními sportovci. Jedním z nových “kanálů” jsou influenceři, resp. tvůrci. Jakou roli dnes hrají ve světě sportu a v čem se jejich působení liší od práce tradičních médií? Jak si nastavují své spolupráce? Podle čeho si je vybírají? Jak je důležitá volnost pro jejich tvorbu a kde jsou ochotni naopak respektovat zadání klientů? Jak mají nastavený account management? Poprvé v rámci naší konference otevřeme právě toto téma - v panelové diskusi vystoupí dva známí sportovní tvůrci.
Jak přetvořit příležitostného návštěvníka v loajálního permanentkáře? Jakub Mikulík se podělí o zkušenost z HC Frýdek-Místek, kde před šesti lety začal pracovat na vybudování jasné identity a produktu klubu, který je autentický pro město a odlišný od konkurence. Ukáže, jak se i mimo sportovní cestu daří každým rokem budovat značku klubu a zvyšovat návštěvnost a to navzdory omezenému rozpočtu. Vysvětlí, jak tématické zápasy pomohly přilákat nové fanoušky, proč je klíčové najít a vyprávět vlastní příběh a jak v ticketingu využít balíčky vstupenek jako přirozený most k permanentkám. Inspiraci čerpal z působení v obchodním oddělení Tampa Bay Lightning v NHL, kde se naučil základy moderního ticketingu a práce s fanouškovskou cestou.
Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!